نقد و بررسی

اخر الزمانی در دنیای بایوور | نقد و بررسی بازی Anthem

وقتی که تو کنفرانس نا امید کننده ی EA توی E3 2017 یه تریلر چند ثانیه ای از Anthem دیدم بیشتر از این کنفراس دیدم بیشتر از  کنفرانس نا امید شدم چرا که یه آی پی جدید توسط بایوور ساخته شده بعد از ساختن Mass Effect Andromeda که به من یکی نچسبید ، این بار با یه بازی توی فضای آخرالزمانی حیف نیست که بهش نپردازی؟ تا اینکه یه گیمپلی ازش تو کنفرانس XBOX اومد و معلوم شد که تیم بایوور اصلی چی ازش بر می آد. با دیدن گرافیک بالای بازی در کنسول بین نسلی XBOX One X حال منو که خوب کرد و با  گیمپلی بالانسی که من از Anthem  دیدم ، گفتم “هروقت بازی بیاد فرداش من خریدمش”

انگار خرید Anthem مثل خرید یک کالای به صورت آنلاینه و چیزی که سفارش می دی با چیزی که بهت تحویل می دن یکی نیست و من یکی که از چیزی که خریدم نا امید شدم و به خودم لعنت فرستادم که چرا این همه هزینه بازی مثل این کردم  هر چی فک می کردم برعکس بود مشکلات عجیب و غریب سرور که من سر این قضیه همیشه با EA مشکل داشتم ، در این بازی مخصوصا اوایل ریلیز بازی موج می زد و کلی آپدیت های مختلف برای برطرف کردن باگ ها و مشکلات سرور دادن ولی بازی خیلی بهتر نشد و میشه گفت برای یه بازی تماما آنلاین ، مشکلات سرور یعنی مرگ که بایوور به Anthem تحمیل کرد و بازی با این پتانسیل بالا رو به یه بازی معمولی تبدیل کردند. امکان اینکه این بازی به یک فضایی ایده آل برای طرفدارای بازی های شوتر آنلاین تبدیل بشه بسیار بالا بود ولی خب وقتی Ea پشت یه کاری باشه خیلی مشکلات به وجود میاد و این مشکلات رو سر خیلی از بازی ها محبوب در اوردن ولی باز هم درست نشدن

شاید بهترین بخشی که میشه درموردش حرف زد ، گرافیک بازی باشه که واقعا حرف نداره ولی بعضی وقتا بعضی از جاهای بازی افت فریم پیدا میکنه که یکم اذیت کنندس ولی خب صحنه های بسیار زیبا و  هیولا های کار شده و دشمن های گرافیکی بسیار زیبا که در بازی دیده میشن ، باعث میشه که کار فراست بایت بسیار عالی باشه ولی بی نقص نیست. حتی یه سری دیر لود شدن مکان ها و یه سری باگ ها که در آپدیت های بازی بهتر شدند  هم باعث شده که سر گرافیک ضعف هایی به وجود بیاد.

گیمپلی بازی هم جذابه و انگار داری یه ویچرو با تفنگ و تو یه فضای اخرالزمانی بازی میکنی و سبک RPG بازی هم به این قضیه کمک میکنه و شما می تونید از بین چهار کلاس Ranger,Storm,Interceptor,Colossus

یکی رو انتخاب کنید و به گشت و گذار در دنیای وسیع Anthem  بپردازید. هر کلاس یه سری قابلیت های مخصوص خودش رو داره که شما می تونید اون قابلیت ها رو آپگرید کنید یا یه سری قابلیت های جدید به اون اضافه کنید و دستتون توی کاستومایزیشن بازه و می تونید Javlin خودتون رو هرگونه که می خواید بسازید و در بخش آنلاین با افراد دیگه بازی کنید و لذت ببرید. ولی همونطور که گفتم این گیمپلی خوب هست ولی بی نقص نیست و به دلیل مشکلات سرور در بازی برای گیمپلی بازی هم مشکل به وجود میاد و نمی تونیم از این چند ساعت بازی راضی باشیم و برعکس هر بار که کانکشن قطع میشه ، اعصاب خوردی داره. اگه ۳۰ ساعت گیمپلی میخواید ، Anthem بهترین گزینه برای شماست ولی اگه یه تجربه آنلاین بی نقص مدنظر شماست باید بگم که سراغ این بازی نرید چون هدر دادن پول است.

سیستم پرواز در بازی خیلی جذابه و می تونید  مدت طولانی در فضای بازی بچرخید و از گرافیک زیبای اون لذت ببرید و همینطور می تونید به صورت محدود در جنگ های هوایی  هم شرکت کنید که به نظر من شبیه مبارزه ی جنگنده های هواییه.سیستم شوتینگ بازی هم بسیار جالبه هر تفنگی قلق خاص خودشو داره و درصد خطای هرتفنگ نسبت با سایز تفنگ بالا میره و نمی تونید با یه شاتگان یه حریفو از صد متری بزنید و این به نظر من پویایی بازی رو در زمینه ی کامبت می رسونه . هر هیولایی رو بکشید نحوه ی کشتن اون نوع هیولا در جورنال ثبت میشه و یه سری نکته های مهم برای کشتن اون نوع هیولا ها به شما میده و کمک می کنه راحت تر اون هیولا هارو بکشید.

دساتان بازی از این قرار است که خدایان سرزمین انسان ها وسیله ای رو ساختن به نام Anthem Of Creation که کنترل زمین را به دست می گیره و خدایان هم این سرزمین رو رها می کنن و همه چیز رو به انثم می سپارند. ولی انثم باعث به وجود اومدن یه سری مشکلاتی از جمله هیولا ها شدند که باعث به خطر افتادن جان انسان ها می شد و برای همین انسان ها دیوار بلندی برای جدا کردن خودشون از اون ها و هیولا ها ساختند تا زنده بمانند و وسایلی ساختند تا با مشکلات بیرون دیوار مبارزه کنند که انثم مسبب همه ی اونهاست و افرادی که برای مبارزه با هیولا ها به بیرون از دیوار ها می روند Freelancer نام دارند .داستان بازی بسیار شبیه انیمه Attack on Titan  هستش و این مفهوم کلیشه ای دیوار و مبارزه برای زنده موندن از دست هیولا های بیرون رو  در این بازی هم به کار بردند.داستان گویی در این بازی به صورت خوبی در اومده و از همون اول کار میدونیم با چی طرفیم ولی داستان اصلی چیزی نیست که منو ۳۰ ساعت جذب خودش بکنه و فوق فوقش ۱۰ ساعت مشغول این بازی بشم به دلیل کارگردانی معمولی کات سین ها و فایت ها که همگی قابل انتظار هستند.

 

در کل بازی انثم یه بازی با پتانسیل بالا بود که بایوور و Ea این بازی رو به درجه ی اصلیش نرسوندند

کاری از Alireza

 

 

 

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن