نقد و بررسی Resident Evil 4 | وحشت در اقامتگاه شیطان

من عادت ندارم بازی های ویدیویی ترسناک بازی کنم. من همیشه بچه ای بودم که از فیلم های ترسناک و خانه های خالی از سکنه دور می شدم. من هیچ علاقه ای به احساس پر تنش نبض بالای خود نداشتم زیرا علاقه به آدرنالین بالا ندارم :)) باورکنید به ترس ربطی نداره.
اما من علاقه خاصی به مکانیک وحشت دارم. من نمی خواهم در یک تئاتر تاریک بنشینم و تماشای آن را دنبال کنم ، اما من اغلب می دانم که بهترین صحنه ها را فقط می دانم چه اتفاقی می افتد. من تحسین زیادی برای اربابان وحشت واقعی دارم ، زیرا آنها کسانی هستند که می توانند بدون استفاده از ترساندن های ارزان ، به تاریکی ترین حد تصورات ما ضربه بزنند. آنها قدرت زمان بندی ، نورپردازی و تبخیر را درک می کنند. آنها برخی از بهترین فیلمسازان ما هستند.
من مطمئن نیستم که آیا این حس تحسین برانگیز باعث شده است که من در اوایل سال ۲۰۰۵ گزینه Resident Evil 4 را انتخاب کنم . Resident Evil 4 مطمئنا یکی از محبوب ترین و تاثیرگذارترین بازی های Resident Evil است که تاکنون ساخته شده است. امروزه ، هنوز هم به عنوان بازی تعریف مجدد بازی های اکشن شخص ثالث دیده می شود.

طرفداران زیادی وجود دارند که ادعا می کنند که واقعاً ترسناک نیست. هر وقت کسی علیه Resident Evil 4 انتقاد کند ، معمولاً می گوید که به اندازه کافی ترسناک نیست. به نظر می رسد که اگر یک روستایی را با یک ضربه سر مواجه کنید ، فقط یک انگل هولناک را از گردن گردنشان بیرون بیاورید ، به نوعی فوق العاده نتیجه نمی گیرد. بحث این است که برای خلاص شدن از محدودیت های بازی اصلی و تمرکز بیشتر روی قسمت های اصلی ، Resident Evil 4 با تنشی که ورودی های اصلی را تعریف می کرد ، از بین رفت. از این نظر ، Resident Evil 4 از وحشت بقا به بازی اکشن با عناصر ترسناک یا چیزی شبیه به آن رفت.
اما در حالی که من به Resident Evil 4 در پانزدهمین سالگرد آن نگاه می کنم ، در پاسخ می گویم: “نه ، رزیدنت اویل ۴ در واقع می تواند بسیار وحشتناک باشد.” و این همان چیزی است که در نهایت آن را از برخی از دنباله های کمتر خود جدا می کند.
روستا
بیایید با افتتاح شروع کنیم ، که می بیند لئون کندی (کاراکتر بازی ) در یک روستای اسرارآمیز که در آن ساکنان به کشتن او خم شده اند ، در دام افتاده است. این یکی از معروفترین معرفی های بازی است . یک بخش که همه در مورد Resident Evil 4 بهترین ها را به خاطر می آورند.
این دهکده شاهکار تنش و قدم زدن است و به طرز ماهرانه ای روحیه و تنظیمات Resident Evil 4 را ایجاد می کند. همه چیز گریم و شسته شده است. راننده شما به طور اتفاقی بیش از یک آتش سوزی محاصره شده است ، و اهالی روستا مانند آنکه در یک جلسه باشد سرگردان هستند. این همه بسیار مرموز است: چه خبر است؟ چه اشکالی در روستائیان وجود دارد؟ آیا آنها زامبی هستند؟ یا چیزی بدتر؟
این معرفی ترسناک به زودی به یکی از شدیدترین سکانس های تاریخ بازی تبدیل می شود. قبل از آنکه بدانید ، در خانه محصور می شوید ، زیرا روستاییان از پنجره می روند و به در خانه می زنند. میخواهند شمارو با اره برقی به دو نصف تقسیم کنند واقعا ترسناک هست ، و اگر شما نتوانید از خودتون دفاع کنید سر لئون بر روی شونه هاش می افته
وحشت بی نظم و بی روح که این باعث می شود هنوز مرا مجذوب خود کند. بازی ها با توجه به ماهیت آنها ، تجربیات ساختاری دقیق هستند و همین امر تکرار حس ترس و وحشت غیرمترقبه ای که این دنباله ایجاد می کند را دشوار می کند. من فکر می کنم نزدیکترین احساسی است که از زمان حضور در PUBG به آن احساس رسیده ام ، در حالی که گوش دادن به اتومبیلی را که به خانه ای که پناه می بردم ، گوش می دادم ، قلبم تند تند میزد ، کاملاً آگاه بود که اگر منو پیدا کنند منو میکشند.
کوین وونگ درباره این سکانس برای کوتاکو نوشت ، “اغلب اوقات ، باز شدن سطح بازی های ویدیویی از آنچه بعد از آن به وجود می آید احساس جدا بودن می کنیم. آنها جلوه می کنند ، آموزش های شفاف است. ما برای سی دقیقه اول یک بازی ، یا بیشتر از همه غیرقابل چالش هستیم. Evil 4 دقیقاً برعکس عمل کرد. توسعه دهندگان ما را با چالشی کم و زیاد با چالش برانگیختند و به ما گفتند که آنرا بفهمیم این یک تاکتیک درخشان بود یکی از ویژگی های خوبی که در ژانر ترسناک وجود دارد ، هدفش این است که مخاطبانش را حس کنند. که در این بازی همیشه در خطر هستند. ”
می توانید استدلال کنید که زنده ماندن در دهکده در واقع نقطه اوج Resident Evil 4 است. این بیانیه پایان نامه کارگردان شینجی میکامی است. وحشت توسط ناشناخته تقویت می شود ، و چیزی کاملاً شبیه لحظه ای که برای اولین بار در دهکده غرق می شوید ، کاملاً در تاریکی مربوط به آنچه اتفاق می افتد نیست.
Resident Evil 4 با پیشرفت داستان ، لزوماً در قلمرو متعارف دیگری قرار می گیرد ، هرچند که برای زمان مطمئناً باورنکردنی بود. از بعضی جهات ، یادآور Metal Gear Solid است ، همچنین یک شخصیت اصلی شخصیت دزدکی را که از طریق یک قلعه دشمن در جریان است ، نشان می دهد. Resident Evil 4 حتی نسخه مخصوص کدک را نیز دارد. با این وجود ، در بسیاری از وحشت های ناخوشایند سری که به این سریال مشهور است . اولین باری که می بینید یک Plaga کاملاً وحشتناک است .
بعد ها ، شما با سالازار نبرد می کنید ، چهره ای مضحک که با یک کلاه سه گوشه پوشیده شده و توسط دو چهره با لباسهای تیره و چشمهای قرمز روشن در حال محافظت است. بالاخره سالازار با ادغام با ملکه پلاگا تبدیل به یک وحشت کرونبرگی شد یک سکانس کاملاً منزجر کننده که یک نکته تعجب بر تم های وحشت بدن Resident Evil 4 قرار می دهد. چنین لحظاتی در بازی های Resident Evil متداول است ، زیرا تقریباً هر شرور به یک وحشت آشفته تبدیل می شود و خیلی از چشم ها به یک نقطه یا نقطه دیگر می رسد. این نشان می دهد که Resident Evil 4 خیلی از ریشه های آن فاصله نمی گیرد.
جزیره
در حدود سه چهارم از طریق داستان Resident Evil 4 ، یک جزیره مرموز پیدا می کنید. به زودی می فهمید که شرور اصلی Resident Evil 4 خشمگین ترین آزمایشات خود را در این مکان انجام داده است ، و آنچه در زیر می آید منطقه ای است که حتی می تواند در آن روستا برای ترساندن محض باشد. این خانه برای ترسناک ترین دشمنان خود قرار دارد و بیشتر خانه هایی را ساخته است که Resident Evil 4 را در زمان خود بسیار باورنکردنی کرده است.
پس از راه رفتن به جزیره ، خود را در یک مرکز درمانی خراب و کاملاً متروکه پیدا می کنید. فضای داخلی تیره و کلاستروفوبیک است ، سطوح پوشیده از خون. یک جسد در رکتوس درد منجمد شده است ، یک پلاگا مانند اشکال که بر پشت آنها فرو رفته است. من زمان کمی را صرف گردش در این صحنه کوچک کردم ، وحشت زده اما نتوانستم نگاهم را دور کنم. آیا شما تعجب میکنید که من مقداری میترسم؟؟
اندکی پس از آن ، با اولین Regenerador خود روبرو می شوید . همانطور که از یک مانیتور امنیتی تماشا می کنید ، توده ای از گوشت خاکستری به آرامی از میز عامل بلند می شود و شروع به لگد زدن به سمت شما می کند. برای کشتن آن ، شما باید از دامنه مادون قرمز تفنگ تیرانداز خود استفاده کنید تا با دقت هر انگل را در بدن خود هدف قرار دهید. این امر منجر به لحظاتی پرتنش می شود که سعی می کنید بیت های کوچک و روشن از وحشت تکان دهنده را که به سمت شما حرکت می کند با دقت هدف قرار دهید.
چند سال بعد در شماره ای با Famitsu ، میکامی از سختی ساخت یک بازی ترسناک بقا ابراز تاسف کرد. “برای من ، ترس و وحشت زنده ماندن تعادل بین یک نوع گیم پلی ترسناک و چالش غلبه بر آن ترس است. شما یک حس دستاورد از این امر به دست می آورید. تعادل خوب بین این دو چیزی است که باعث وحشت بقا می شود. آن نوع بازی را کمتر و کمتر ببینید ، بنابراین من می خواستم به عقب برگردم و آنچه را که فکر می کنم وحشت بقا واقعی است ، بسازم. ”
با Regeneradors ، Resident Evil 4 توانست آن تعادل را به هم بزند. این هیولایی را ارائه می داد که می توانست با استفاده از سلاح های معمولی کشته شود یک عامل اصلی وحشت بقا بلکه آن را با سبکی ارائه کرد که می تواند به عنوان “نوعی وحشتناک ترور” توصیف شود. در نهایت ، نشانگر آنچه که در مورد Resident Evil 4 بسیار خوب عمل کرده است .
البته میکامی تصدیق می کند که Resident Evil 4 تعادل را به سمت سمت عمل معادله تغییر داده است. میکامی در سال ۲۰۱۴ به IGN گفت: “بازسازی Resident Evil یکی از علاقه مندی های من در این سریال نیز هست ، اما فروش خوبی نداشته است. [بنابراین] من تصمیم گرفتم تا در Resident Evil 4. اقدام بیشتری انجام دهم.”
وی بعداً بازی های ترسناک بقا مدرن را به عنوان تکیه “بیش از حد به عمل” توصیف می کند. در واقع ، Resident Evil 5 حتی بیشتر از Resident Evil 4 به ضرر آن عمل می کند. این روند سرانجام می تواند فضایی را که بازیهای قبلی را تعریف کرده بود از بین ببرد و این سریال را به یک سرگرمی بفرستد که فقط اخیراً موفق به بازیابی آن شده است.
این یک بازی بود که می فهمید که گاهی اوقات ترساندن بازیکنان به سادگی از طریق حفظ اطلاعات ممکن است. پر از مجموعه های بزرگ و گنگ بود ، اما آن لحظات دلخراش را نیز داشت که می توانستید اسلحه خود را دوباره بارگیری کنید چون یک رجنسور به آرامی و غیرقابل اجتناب از راهرو پایین می رود.
میراث Resident Evil 4 ممکن است به شکلی باشد که بازیهای اکشن شخص ثالث را تغییر داده ، اما از نظر من ، ترسناک ترین لحظات آن نیز بهترین حالت خود را حفظ می کند.