Call of Duty: Black Ops 5، به گفته طراح اصلی بازی فاقد جت پک خواهد بود

بازی بعدی Call of Duty حداقل به گفته طراح کهنه کار دیوید وندرهاار ، جت پک ها را برنمی گرداند. Vonderhaar ، که از سال ۲۰۰۴ مدیر طراحی Treyarch است ، اخیراً در توییتر – شاید به شوخی – از وی خواسته شد تا این ویژگی را برگرداند.
او به یك دنبال کننده توییتر پاسخ داد: “نه”. “او در توییت دیگری توضیح داد.
سبک حرکت پیشرفته ای که در Treyarch’s Black Ops 3 معرفی شده است ، همان روشی است که از Infinite Warfare استفاده شده است و باعث می شود که هواداران Call of Duty برای روزهای “جنگ های نسل قدیم” آماده شوند(چیزی بسیار جذاب ) ، که منجر به بازگشت به WW2 می شود. و البته جنگ های مدرن هم وچود داره .
شرکت اکتیویژن (Activision)، ناشر مجموعه Call of Duty،
اخیرا تغییراتی را اعمال کرده است که روی روند ساخت نسخههای بعدی این مجموعه توسط استودیوهای بازیسازی کال آف دیوتی تاثیر گذاشته است.
قرار بود استودیو اسلجهمر گیمز (Sledgehammer Games) و استودیو ریون سافتور (Raven Software) نسخه سال ۲۰۲۰ کال اف دیوتی را بسازند،
اما یکی از منابع داخلی کوتاکو اعلام کرده است که پروژه این استودیو در وضعیت مناسبی قرار ندارد.
ازاینرو اکتیویژن تصمیم گرفته است که استودیو تری آرک (Treyarch) را برای ساخت نسخه بعدی Call of Duty انتخاب کند.
بهعبارتی بازی Call of Duty: Black Ops 5 در سال ۲۰۲۰ عرضه میشود.
اخباری درمورد بازی
طبق جدیدترین اخبار بازی، استودیو تری آرک وظیفه ساخت Call of Duty بعدی را برعهده دارد
و استودیو اسلجهمر گیمز و ریون سافتور از جنبههای دیگری به تری آرک کمک میکنند.
یکی از موارد در نظر گرفته شده، خلق یک بخش تکنفره است؛
بخشی که جای خالی آن در بازی Call of Duty: Black Ops 4 حس میشد.
همچنین اعلام شده است که این بازی برای پلتفرمهای کامپیوتر، پلیاستیشن و ایکسباکس عرضه میشود.
از آنجایی که سال ۲۰۲۰ برای عرضه انتخاب شده است،
میتوان حدس زد که چه زمانی کنسولهای نسل بعد در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.
این خبر بدین معنا است که استودیو تری آرک باید یک سال فرآیند ساخت بازی خود را زودتر آغاز کند
و این شرایط سخت و حساسی برای کارمندان و تیم توسعهدهنده تری آرک بهوجود میآید.
دراینمیان اشاره کنم که روند ساخت Call of Duty: Black Ops 5 از زمان انتشار نسخه چهارم آغاز شده است،
اما در شرایط کنونی تری آرک مجبور است تغییرات کلیدی و حیاتی را اعمال کند تا پروژهشان در زمان مورد نظر آماده شود،
ازطرفی بهنظر میرسد استودیو اسلج همر گیمز روزهای خوبی را در این دو سال گذشته پشت سر نگذاشته است.
بازی Call of Duty: WWII با اینکه فروش خوبی را به ثبت رساند، اما برای این مجموعه تاثیر گذار نبوده است.
همچنین گفته شده است که اسلجهمر گیمز و استودیو ریون سافتور در طول همکاریشان، روابط خوبی را با یکدیگر نداشتهاند
و در بخشهای مختلف توسعهی بازی، وارد بحث شدهاند.
احتمال میرود همین مورد دلیلی است که اکتیویژن تغییرات ذکر شده را اعمال کرده است تا در زمان مناسب، بهترین تصمیم را بگیرد.
با تمام این تفاسیر موفقیت Call of Duty: Black Ops 5، به همکاری تری آرک، اسلجهمر گیمز و ریون بستگی دارد و باید منتظر اخبار بیشتر حول همکاری این سه استودیو بمانیم.